PROCEDURA NADANIA IMIENIA SZKOLE PODSTAWOWEJ W WOLI ZGŁOBIEŃSKIEJ

NADANIE IMIENIA

SZKOLE PODSTAWOWEJ W WOLI ZGŁOBIEŃSKIEJ

|I. Cel procedury

Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Szkole Podstawowej w Woli Zgłobieńskiej.

II. Podstawa prawna

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r.

w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli ( Dz. U. z 2017 r., poz. 649)

III. Założenia procedury

Niniejsza procedura została opracowana przez Zespół koordynujący działania zmierzające do wyboru patrona i podlega zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, Rade Rodziców i Samorząd Uczniowski.

Poprzez nadanie imienia szkoła:

  • zyskuje własną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,
  • buduje własny system wychowania w oparciu o autorytet patrona i wartości, które reprezentował swoim życiem i działalnością,
  • promuje postać patrona,
  • pozyskuje do współpracy osoby i instytucje związane z patronem,
  • tworzy własny ceremoniał.

 

IV. PLAN PRACY

DZIAŁANIA TERMIN
1.      Powołanie na zebraniu Rady Pedagogicznej zarządzeniem dyrektora szkoły Zespołu Koordynującego do spraw wyboru Patrona,

w skład którego wchodzą:

– p. Elżbieta Plęs – przewodnicząca

– p. Bogdan Dziedzic – zastępca

– p. Beata Fornal

– p. Anna Lewczak

 

1 września 2017
2.      Opracowanie przez Zespół Koordynujący

Planu Pracy nad nadaniem imienia szkole.

wrzesień
3.      Działania informacyjne skierowane do nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów, rodziców, mieszkańców miejscowości

– informacja o podjęciu działań zmierzających do nadania imienia szkole

– zaznajomienie z planem działań podjętych

w celu wyboru patrona szkoły:

·       nauczycieli  – podczas zebrania Rady Pedagogicznej

·       uczniów – na apelach szkolnych

i godzinach z wychowawcą

·       rodziców – w czasie zebrań informacyjnych

·       mieszkańców – poprzez stronę internetowa szkoły

– stworzenie  na stronie internetowej szkoły    dodatkowej zakładki poświęconej pracom nad nadaniem imienia, publikowanie materiałów.

wrzesień – październik

2017

4.      Opracowanie przez Zespół Koordynujący Regulaminu wyboru patrona szkoły. październik

2017

5.      Zgłaszanie kandydatur na patrona szkoły przez:

– nauczycieli i pracowników szkoły

– uczniów

– rodziców

– mieszkańców Woli Zgłobieńskiej.

listopad

2017

6.      Prezentacja wybranych kandydatów na patrona

(opracowanie biogramów, tablice informacyjne,

zajęcia z uczniami).

grudzień 2017 – styczeń 2018
7.      Wybory patrona szkoły. styczeń 2018
8.      Ogłoszenie informacji o wyborze patrona. styczeń 2018
9.      Zatwierdzenie kandydata na patrona przez Radę Pedagogiczna, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski. luty 2018
10.    Złożenie wniosku o nadanie imienia do organu

prowadzącego szkołę.

luty 2018
11.    Popularyzacja postaci patrona

(prezentacje, konkursy, wystawy, pozyskanie

do biblioteki pozycji książkowych związanych

z patronem).

luty – wrzesień 2018
12.    Przygotowanie uroczystości nadania imienia

szkole.

maj – październik 2018
13.   Uroczystość nadania imienia Szkole

Podstawowej w Woli Zgłobieńskiej

– Msza św.

– poświęcenie sztandaru

– odsłonięcie tablicy pamiątkowej

– część artystyczna.

październik 2018 r.

 

Zespół Koordynujący do spraw wyboru Patrona

PROCEDURA NADANIA IMIENIA – POBIERZ DOKUMENT

REGULAMIN WYBORU PATRONA SZKOŁY POBIERZ DOKUMENT

Comments are closed.
Skip to content