NADANIE IMIENIA
SZKOLE PODSTAWOWEJ W WOLI ZGŁOBIEŃSKIEJ
|I. Cel procedury
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Szkole Podstawowej w Woli Zgłobieńskiej.
II. Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r.
w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli ( Dz. U. z 2017 r., poz. 649)
III. Założenia procedury
Niniejsza procedura została opracowana przez Zespół koordynujący działania zmierzające do wyboru patrona i podlega zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, Rade Rodziców i Samorząd Uczniowski.
Poprzez nadanie imienia szkoła:
- zyskuje własną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,
- buduje własny system wychowania w oparciu o autorytet patrona i wartości, które reprezentował swoim życiem i działalnością,
- promuje postać patrona,
- pozyskuje do współpracy osoby i instytucje związane z patronem,
- tworzy własny ceremoniał.
IV. PLAN PRACY
DZIAŁANIA | TERMIN |
1. Powołanie na zebraniu Rady Pedagogicznej zarządzeniem dyrektora szkoły Zespołu Koordynującego do spraw wyboru Patrona,
w skład którego wchodzą: – p. Elżbieta Plęs – przewodnicząca – p. Bogdan Dziedzic – zastępca – p. Beata Fornal – p. Anna Lewczak
|
1 września 2017 |
2. Opracowanie przez Zespół Koordynujący
Planu Pracy nad nadaniem imienia szkole. |
wrzesień |
3. Działania informacyjne skierowane do nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów, rodziców, mieszkańców miejscowości
– informacja o podjęciu działań zmierzających do nadania imienia szkole – zaznajomienie z planem działań podjętych w celu wyboru patrona szkoły: · nauczycieli – podczas zebrania Rady Pedagogicznej · uczniów – na apelach szkolnych i godzinach z wychowawcą · rodziców – w czasie zebrań informacyjnych · mieszkańców – poprzez stronę internetowa szkoły – stworzenie na stronie internetowej szkoły dodatkowej zakładki poświęconej pracom nad nadaniem imienia, publikowanie materiałów. |
wrzesień – październik
2017 |
4. Opracowanie przez Zespół Koordynujący Regulaminu wyboru patrona szkoły. | październik
2017 |
5. Zgłaszanie kandydatur na patrona szkoły przez:
– nauczycieli i pracowników szkoły – uczniów – rodziców – mieszkańców Woli Zgłobieńskiej. |
listopad
2017 |
6. Prezentacja wybranych kandydatów na patrona
(opracowanie biogramów, tablice informacyjne, zajęcia z uczniami). |
grudzień 2017 – styczeń 2018 |
7. Wybory patrona szkoły. | styczeń 2018 |
8. Ogłoszenie informacji o wyborze patrona. | styczeń 2018 |
9. Zatwierdzenie kandydata na patrona przez Radę Pedagogiczna, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski. | luty 2018 |
10. Złożenie wniosku o nadanie imienia do organu
prowadzącego szkołę. |
luty 2018 |
11. Popularyzacja postaci patrona
(prezentacje, konkursy, wystawy, pozyskanie do biblioteki pozycji książkowych związanych z patronem). |
luty – wrzesień 2018 |
12. Przygotowanie uroczystości nadania imienia
szkole. |
maj – październik 2018 |
13. Uroczystość nadania imienia Szkole
Podstawowej w Woli Zgłobieńskiej – Msza św. – poświęcenie sztandaru – odsłonięcie tablicy pamiątkowej – część artystyczna. |
październik 2018 r. |
Zespół Koordynujący do spraw wyboru Patrona