„ 2. Scratchowanie w Bibliotece”
Organizatorem konkursu była Gminna Biblioteka Publiczna w Boguchwale.
Celem konkursu było :
-rozwijanie kultury czytelniczej oraz umiejętności medialnych dzieci i młodzieży,
– popularyzacja programowania w języku Scratch,
– kształtowanie wśród dzieci i młodzieży nawyku samodzielnego doskonalenia się w zakresie kodowania w języku Scratch,
– inspirowanie kreatywności uczniów wobec problemów informatycznych oraz stymulowanie logicznego i algorytmicznego myślenia i działania,
– zachęcenie uczniów do czytania książek i własnej interpretacji ich treści,
– promocja usług Gminnej Biblioteki Publicznej w Boguchwale w lokalnej społeczności.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie było samodzielne przygotowanie interaktywnej aplikacji w języku programowania Scratch. Konkurs przebiegał w dwóch kategoriach tematycznych: „Spacerkiem po Bibliotece” ( medialny przewodnik po Rezydencji Literackiej Boguchwały, prezentujący zbiory, bibliotekarzy, działalność literacką i edukacyjną) i „Moja Bajka” (medialna interpretacja dowolnego utworu literackiego – bajki lub wiersza).
Laureatami tego konkursu zostali :
– uczennica z klasy VI Katarzyna Oparowska za interpretację bajki pt. „ Bambo”
i uczeń z klasy V Radosław Fritz za interpretację bajki pt. „Abecadło”.
Opiekunem merytorycznym była pani Danuta Palimąka.
Podsumowanie konkursu odbyło się 9 maja 2017 r. w Rezydencji Literackiej Boguchwały.
Gratulujemy Kasi i Radkowi.
Praca Katarzyny Oparowskiej
Praca Radosława Fritza